Nissan Leaf 2
Geen bomma-karretje meer
Enkele jaren terug ben ik gaan proefrijden met een Nissan Leaf en dat was me een klein beetje tegengevallen. De auto leek me niet efficiënt om te gaan met zijn energie, hij voelde zwaar aan en toch wel serieus aan de luie kant. Helemaal niet sportief, zeer ‘plastiekerige‘ afwerking binnenin en een geheel oubollig en saai karakter.
Waar dit karretje wèl in uitblonk was zijn weggedrag. De Leaf voelde eigenlijk aan als een gewone auto terwijl je toch met een elektrisch model de baan op was.
Maar, nu is de Nissan Leaf 2 daar en die ziet er toch wel een stuk aangenamer uit dan zijn voorganger. Hij kreeg een sportievere snoet, wat betere aerodynamica en ziet er gewoon veel lekkerder uit. Hij krijgt ook ProPilot mee wat staat voor de mogelijkheid tot autonoom rijden vanaf 30km/u en nog een hoop andere veiligheidssnufjes en gadgets.
Een mager lithium-ion batterijtje van 40 Kwh geeft je een range van een zeer ruim genomen 400km en zal een stuk pittiger aanvoelen met 150pk en 320 Nm koppel (Leaf 2 heeft 41pk meer en 66 Nm koppel meer dan zijn voorganger).
Net zoals bij de BMW i3 kan je met de Leaf 2 nu ook met 1 pedaal rijden door het sterke regeneratief remmen. Voor wie zou twijfelen: geen nood, er is nog steeds een rempedaal! Maar als je een rustige bestuurder bent, heb je die niet veel meer nodig. Ideaal bij het aanschuiven in onze files dus!




De Leaf Nismo concept was nog een tikkeltje stoerder door zijn kleurpalet lijkt me.
Geef een reactie